'De mooiste bloemen bloeien na een strenge winter', vertelt Lina's vriend wanneer ze uit Parijs is teruggekeerd. Om haar dromen te bekostigen, liet ze man en zoon achter o...

'De mooiste bloemen bloeien na een strenge winter', vertelt Lina's vriend wanneer ze uit Parijs is teruggekeerd. Om haar dromen te bekostigen, liet ze man en zoon achter om daar als nanny te gaan werken. Eens aangekomen blijkt dat moeilijker dan haar in China werd verteld. Daarom neemt ze haar toevlucht in prostitutie en leugens om haar schulden af te betalen. In zijn ingetogen debuut treedt de Belgische Olivier Meys zonder schroom in de voetsporen van de Dardennes. Niet enkel vanwege de sociaalkritische insteek of het repetitieve karakter van zijn film, maar vooral door de intieme fotografie van Benoît Dervaux, de vaste cameraman van de Luikse broers. In elke benauwde achterkamer schept hij genoeg ademruimte om Lina's bittere schuld-en-boeteverhaal niet zonder zuurstof te laten vallen.