De trends van 2007

19/12/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:09

Veel BV's, weinig inspiratie: 2007 leverde niet bepaald 'tv grand cru' op. Over het verschil tussen bekende en bedenkelijke Vlamingen, en tussen kunst- en stuntelschaatsen.

REALITY IS DOOD, LEVE REALITY

'De tijd van de reality tv lijkt stilaan voorbij', vertelde VMMA-baas Christian Van Thillo enkele maanden geleden in de krant. En op het eerste gezicht lijkt hij ook gelijk te hebben: de 'moeder van alle reality', Big Brother, is in Vlaanderen zo goed als dood en enkele van de meest in het oog springende flops van de afgelopen tijd - Outback Luke bijvoorbeeld, of UnderCover Lover - behoren tot het vaak verguisde genre. Maar aan de andere kant is het aantal realityprogramma's in 2007 alleen maar toegenomen, terwijl reeksen als Boer Zoekt Vrouw, The Block of Beauty & The Nerd nog nooit zoveel kijkers getrokken hebben als dit seizoen. Blijkbaar heeft het grotere aanbod gezorgd dat mensen eerder naar de gevestigde waarden - de zogenaamde 'sterke merken' - zijn gegaan, in plaats van de nieuwkomers een kans te geven. Niet altijd terecht, trouwens: dat een fris en sensatievrij programma als ...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners