Wat is de floss, behalve de favoriete dansmove van uw kinderen?

© .
Jozefien Wouters Freelancejournaliste

Nu zelfs de N-VA op de hype gesprongen is, wordt het tijd dat u weet wie Backpack Kid is en wat de floss is.

DE FEITEN

Het grijnzende gezicht van Theo Francken getrukeerd op een kinderlichaam dat spastisch danst: het was een opvallend filmpje dat onlangs op de Facebookpagina van de N-VA verscheen. ‘Wanneer je hoort dat twee derde van de Vlamingen je beleid steunt’, was het bijschrift. Inclusief dab-emoji. Niet toevallig, want de floss is het nieuwe dabben.

Het begon allemaal met Russell Horning, een intussen vijftienjarige Amerikaan met naar eigen zeggen een totaal gebrek aan danstalent. In juni 2014 voert hij zijn zelfverzonnen dansmove – toen nog ’the Russell’ genoemd – voor het eerst uit op church camp. Veel meer dan repetitief met de armen en heupen zwaaien met een rugzak op de rug is het niet, maar zijn christelijke kampgenootjes gieren het uit. Daardoor aangemoedigd besluit Horning een filmpje te posten op Instagram. En dan gaat het plots snel. Horning wordt onverwacht een internetsensatie. Rihanna geeft hem een shout-out op Instagram. Maar het is door Katy Perry dat de hype echt losbarst. Op 20 mei 2017 brengt ze live de single Swish Swish tijdens Saturday Night Live, bijgestaan door Horning en zijn flossbewegingen.

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Het internet wordt instant gek. De performance wordt 32 miljoen keer bekeken op YouTube. Horning krijgt de bijnaam Backpack Kid. Hij duikt op in clips van dansduo Ayo & Teo en rapper Blac Youngsta. American-footballspelers gebruiken de floss om hun gescoorde touchdowns te vieren. Kinderen uit alle windstreken oefenen Hornings danspasjes op de speelplaats. Spelers van Fortnite, dé game van het moment, kunnen hun personage laten flossen. De hype lijkt maar te blijven doorgaan. En Horning? Die is intussen genoodzaakt een combinatie van traditioneel en onlineonderwijs te volgen, om zo veel mogelijk te kunnen toeren met zijn moves. Niet slecht voor een jongen die niet kan dansen.

N-VAhttps://www.facebook.com/nieuwvlaamsealliantie/https://www.facebook.comFacebook1333

Backpack Theo

Wanneer je hoort dat twee derde van de Vlamingen je beleid steunt. 🕺

Geplaatst door N-VA op woensdag 28 maart 2018

video1.0https://www.facebook.com/nieuwvlaamsealliantie/videos/10156250373634414/500


DE GRAFIEK

Zwier met evenwijdig gestrekte armen van links naar rechts, met afwisselend een arm voor en de ander achter uw lichaam.

Versnel maal 100. Doe dit alles met een uitgestreken gezicht. Probeer te negeren dat u eruitziet als een complete debiel.

Wat is de floss, behalve de favoriete dansmove van uw kinderen?


DE TRIVIA

  • Moest u zich om de een of andere reden afvragen wat er in die rugzak zit: een flesje water, een oplader, een paar fidgetspinners en oortjes. Volgens Horning het ideale gewicht om mee te dansen. ‘En wanneer ik niet dans, kan ik naar muziek luisteren, water drinken, mijn gsm opladen en fidgetspinnen!’ Klinkt allemaal zeer logisch.
  • Uiteraard heeft Horning ook een favoriet rugzakkenmerk. ‘Het heet Sprayground en het is de bedoeling om zoveel mogelijk uit hun business te halen. Ik probeer mijn rugzak in al mijn video’s en zo vaak mogelijk in het openbaar te dragen.’
  • U kunt Backpack Kid inhuren om een filmpje te maken gericht aan uzelf of uw kinderen. Via de website Cameo betaalt u daarvoor 20 dollar. Let wel: een teleurgestelde moeder laat weten dat Horning niet eens zijn bed uitkomt voor zo’n filmpje.
  • In Hornings bio op Instagram staat ‘ending racism’ te lezen. Op de vraag hoe hij dat dan wil doen, antwoordt hij: ‘Ik heb veel zwarte vrienden met wie ik dans.’
  • Horning releaste al twee eigen nummers. Een greep uit de lyrics: ‘It’s the Backpack Kid, I’m making haters mad / You can catch my letter got a pencil in my bag / Hanging with my crew we finna play some laser tag / Always take an Uber yeah I never take a cab.’

Partner Content