Recensie: Vlaamse Hollywood Vrouwen

Vier Vlaamse vrouwen in Hollywood voeren hun mooiste kunstjes op – en na één aflevering heb je ze allemaal gezien.

Elke woensdag, vtm *

Los Angeles is de hoofdstad van de schone schijn, en wie er wil overleven moet bereid zijn heel ver te gaan om de facade op te houden. Niet verwonderlijk dus dat in de eerste aflevering van Vlaamse Hollywood Vrouwen, waarin vier Vlaamse vrouwen gevolgd worden die ooit in Los Angeles zijn gaan wonen, de hoofdrolspeelsters er alles aan deden om te laten zien hoe goed ze het er toch hadden.

De journaliste Greet, die voor Prime korte reportages maakt vanuit Hollywood, vertelde in LA dat ze een eigen show heeft op de Belgische televisie en deed tegenover de Vlaamse cameraploeg dan weer dat alsof haar interviews van een paar minuten met acteurs als Anthony Hopkins of Meryl Streep haar én hun leven had veranderd. Nu goed, Greet kwam tenminste nog in beeld terwijl ze een job uitoefende; van de andere drie – volgens de commentaarstem achtereenvolgens een kunstenares, een lerares en simpelweg ‘multigetalenteerd’ – was veel minder duidelijk wat ze precies deden, tenzij u shoppen naar woningen van minstens 2 miljoen dollar of cruisen in een opgepimpte jeep echt een zinvolle bezigheid vindt.

Dat laatste was het geliefkoosde tijdverdrijf van Astrid Bryant, de multigetalenteerde jongedame van daarnet, wier vele talenten het best tot uiting kwamen in een nauwaansluitend en kort jurkje. Dankzij haar huwelijk met een 55-jarige steenrijke zakenman kan ze haar dagen vullen met rondrijden in een van haar vele wagens of boksen met haar privétrainer. Astrid deed zich heel streetwise voor en claimde connecties met heel Hollywood – het feit dat ze met haar sportauto tot aan de oprit van Leonardo DiCaprio’s huis kan rijden, is voor haar genoeg om te doen alsof ze een persoonlijke band met de acteur heeft – maar in werkelijkheid was ze wereldvreemder dan een Chileense mijnwerker die net twee maanden onder de grond heeft gezeten. Dat bleek vooral toen ze een parkeerboete van 50 dollar kreeg omdat ze tegen de rijrichting stond met haar Audi – ze stond erop om even het merk te vermelden – en ze haar man uit een belangrijke vergadering liet halen, ‘want hij is de enige die mij kan kalmeren’.

Enfin, Vlaamse Hollywood Vrouwen is natuurlijk trash-tv met aapjes die hun mooiste kunstjes vertonen, maar het probleem is dat je na één aflevering het gevoel hebt dat je alles wat ze kunnen al hebt gezien.

Wat vond u van Vlaamse Hollywood Vrouwen? Laat het weten!