Gamen met 3D-beelden

Op 25 maart lanceert Nintendo met de 3DS haar nieuwste draagbare spelconsole. Boven het touchscreen bevindt zich een scherm dat 3D-beelden projecteert waarvoor u géén speciale bril nodig hebt.

Op 25 maart lanceert Nintendo met de 3DS haar nieuwste draagbare spelconsole. Boven het touchscreen bevindt zich een scherm dat 3D-beelden projecteert waarvoor u géén speciale bril nodig hebt. Met een schuifknop kunt u het 3D-effect naar eigen smaak opvoeren, verminderen of zelfs helemaal uitschakelen. Dat is handig omdat iedereen de 3D-projectie op zijn eigen manier ervaart en er na een tijdje enige vermoeidheid kan optreden – Nintendo raadt bijvoorbeeld aan om niet langer dan dertig minuten non-stop naar het 3D-scherm te turen. Vooral bij de demonstratie van Nintendogs + Cats leken de spelpersonages bij momenten bijna letterlijk uit het beeldscherm te springen.

De 3D-beelden bereiken wel enkel hun maximale effect als u kaarsrecht voor het toestel zit: iets teveel opzij kijken of uw hoofd draaien is al voldoende om de magie te doorbreken. Op de achterzijde van het apparaat staan er twee kleine lenzen die 3D-foto’s kunnen vastleggen of gebruikt kunnen worden bij augmented reality-toepassingen, waarbij dan door u in 3D gefilmde als spelachtergrond beelden gebruikt worden. Verder is het toestel uitgerust met motion- en gyrosensoren die reageren op bewegingen en kantelingen met het toestel.

Veel zal nu afhangen van de 3DS-software die voor het systeem ter beschikking komt en op welke manier die de hardware zal benutten. De 3DS zal gemiddeld 249 euro kosten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content