* Vanaf begin september start Luk Alloo met een nieuwe format op VTM.

* Vanaf begin september start Luk Alloo met een nieuwe format op VTM. Het wordt iets anders dan Sterren en Kometen. Naar verluidt gaat het over de duistere kanten van onze samenleving. * Het fijne weekblad Bonanza, een initiatief van Woestijnvis en de VUM, gaat de weg op van Lola: exit met andere woorden. Het laatste nummer is maandag verschenen. Het nieuws dat Woestijnvis voortaan zal samengaan met aartsvijand Mediaxis ( Humo etc.) moet als glijmiddel gelden. * Woestijnvis heeft overigens met de openbare omroep een nieuw contract afgesloten tot 2005. Man Bijt Hond en De laatste show gaan verder, plus ook enkele zondagavondprogramma’s.* Nog maar pas is Veronica omgedoopt tot Yorin, of er wordt aangekondigd dat de vereniging Veronica eind september start met radiozender Veronica FM en wellicht later met tv-zender Veronica. * Uit een onderzoek van het maandblad ZD Smart Business blijkt dat geen enkele Belgische krantenuitgever geld verdient aan een nieuwssite op het internet. Dat is goed nieuws voor De Morgen en Het laatste Nieuws die over geen website beschikken. * Aart Zeeman houdt vol dat het NCRV-nieuwsmagazine Netwerk geen ‘protestant-christelijke’ reportages maakt. ‘Maar het is niet handig om te zeggen dat het christendom een bloedspoor door de geschiedenis heeft getrokken, zoals een sollicitant onlangs zei.’ * Vanaf 3 september brengt Kanaal 2 een eigen journaal. Nieuws2 (zes minuten) om 21.15 uur zal ‘snel, compact en fris’ zijn. * Nooit eerder zond de Nederlandse televisie zoveel sport uit als in het olympisch jaar 2000. De gemiddelde kijker keek liefst 105 uur naar sportprogramma’s. Een record. * Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo merkt op dat veel nieuwslezers de radicale Palestijnse beweging Hamas nu ‘Rhamas’ zijn gaan noemen. Dat is niet de Arabische, maar de Hebreeuwse uitspraak van het woord. ‘Willen ze zich interessant maken door een vreemd accent aan te nemen? Of herhalen ze alleen maar wat de Israëlische bronnen voorkauwen?’ * De Nederlandse warenhuisketen Albert Heijn plaatst binnenkort geen advertenties meer in dagbladen. ’s Lands grootste kruidenier gaat een eigen huis-aan-huisblad uitgeven. Dat scheelt de kranten meer dan een miljard frank advertentie-inkomsten per jaar. De uitgevers troosten zich met de gedachte dat niemand AH zal volgen. Geen andere supermarkt kan het zich veroorloven om de kranten te negeren. * Goedele Liekens zal dan toch de ‘bitch’ worden die in het najaar op VTM De zwakste schakel presenteert. * Inplaats van 440 miljoen wil de Profliga nu 1 miljard voor de uitzendrechten van de nationale voetbalcompetitie. Het huidige contract loopt af op 30 juni volgend jaar.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content