WEINIG OM HET LIJF. BEGINT DE INTERACTIEVE VERSIE VAN PLAYBOY WAAR HET MAGAZINE EINDIGT? ENKEL IN ONZE DROMEN, HELAAS.

PS2, XBOX, PC

Playboy: The Mansion **

Hij is oud, hij is lelijk, hij is zo lui dat hij ook overdag in zijn pyjama rondloopt. En toch wil elke man zijn leven ruilen met hem en wil elke vrouw bij hem in de gunst vallen. Hugh Hefner is meer mythe dan mens, maar of dat de Playboy-baas een geschikt personage voor een game maakt? Playboy: The Mansion volgt de geniale vrouwengek vanaf het prille begin van zijn succes, met name de allereerste editie van Playboy. Aan jou om het magazine te runnen: talentvolle journalisten en essayisten zoeken, creatieve cartoonisten en fotografen inhuren, mooie meisjes overtuigen om te poseren… Het leven van een maga- zinemaker blijkt minder glamoureus dan verwacht, ware het niet dat de Playboy-chef de sleur doorbreekt met zijn uitbundige tuinfeesten, die steeds meer celebrities en ander mooi volk lokken. Feesten zijn niet alleen fun voor Hefner, maar ook marketing: hij legt er contacten, overtuigt invités om zich voor zijn blad te laten interviewen en fotograferen en bouwt al drinkend zijn erotisch imperium uit. Hoe hij dat klaarspeelt? Hoe hij zijn beroemd landhuis in Californië heeft ingericht? Als je dat zou achterhalen, zou Playboy: The Mansion de game van het jaar zijn. Jammer genoeg achterhaal je het niét: de plot is simplistisch en de missies zijn simpel. Zowel de lezers van het virtuele magazine als de gasten van de virtuele feesten lijken snel tevreden, wat eigenlijk neerkomt op een miskenning van het talent van Hefner. Tot overmaat van ramp heb je geen deadlines: een aanfluiting van de uitgeversstiel, een ontkenning van de wekelijkse lijdensweg van de journalist, een ware schande! Zo zien wij het toch. Beoordelen we de game vanuit het standpunt van de vrouwenverslinder, dan vallen we vooral over het feit dat de playmates worden weergegeven met een minimum aan polygonen. Gelukkig kan je na een geslaagde opdracht foto’s van échte Playboy-centerfolds bekijken, kwestie van de hormonenspiegel op peil te houden. Om ook het verstand van de gamer te activeren, hadden de spelmakers hulp moeten zoeken bij de makers van The Sims, die ervaring hebben met het nabootsen van het echte leven. Een idee voor de opvolger? Dan zal het wel snel moeten gaan, anders pakken wij uit met Focus Knack: The Office. Bart Vandormael

Bart Vandormael

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content