De deelnemers van Big Brother op Kanaal 2 werden vorige week dinsdag niet op de hoogte gebracht van de terreuraanslag op New York. …
De deelnemers van Big Brother op Kanaal 2 werden vorige week dinsdag niet op de hoogte gebracht van de terreuraanslag op New York. * Een jaar nadat ze naar Studio Brussel overstapte om er het ochtendblok te presenteren, gaat Nathalie Delporte terug naar de VMM. Niet alleen om radio, maar ook om televisie te maken. Ze krijgt elke weekdag een eigen uitzending op TOP-radio en mag tegelijk aan de slag bij JIMtv. * Sedert kort is de muziekzender TMF ook surfend te beluisteren op www.tmf.be * Na bijna veertig jaar televisie in Nederland en Duitsland houdt Rudi Carrell (66) het voor bekeken. De maker van mijlpalen als De Rudi Carrell Show en het schaamteloos gekopieerde Am laufenden Band brengt nog elke zaterdagavond op RTL vijf miljoen kijkers aan het lachen met 7 Tage, 7 Köpfe. Voor de rest van zijn dagen zou hij graag achter de schermen aan dat programma blijven meewerken. * ‘Deze reclame buit geen enkele vrouw uit!’ is de slogan waarmee het Franse schoenconcern Eram adverteert. Op de bijbehorende foto’s worden hoge hakken gedragen door stoelen, dieren en… een naakte man. * Volgens de Nederlandse televisiekijkers is Harmen Siezen de beste nieuwslezer. * Het Belgisch strippersonage Jeremiah van Hermann wordt de held van een 20-delige Amerikaanse televisieserie. Jeremiahs vriend Kurdy, die in het tekenverhaal blank is, wordt in de reeks zwart uit politiek correcte overwegingen. * De Nederlandse uitgeversgroep PCM ( Algemeen Dagblad, Volkskrant, NRC, Parool en Trouw) zet het mes in de internetactiviteiten. ‘We hebben al te veel gratis weggegeven.’ * Het gerucht gaat dat VTM met K3 aan een kinderprogramma werkt. * Big Brother heeft in de eerste week even veel kijkers kunnen lokken als vorig jaar. Bij Kanaal 2 wordt dat als een succes beschouwd omdat een tweede BB-reeks het in andere landen altijd minder goed heeft gedaan. * Eerder meldden we dat Canvas met Jambers’ Televisiefabriek onderhandelt over de productie van een lifestyle-magazine. Nu is bekend geworden dat het economisch magazine van Canvas door D&D zal worden geproduceerd en dat het Britse The Money Program als voorbeeld dient. Vanaf volgend jaar start Canvas met vijf duidingsprogramma’s per week. Behalve lifestyle, economie en cultuur die door productiehuizen worden gemaakt, zal de openbare omroep zelf instaan voor het maken van de nieuws- en de sportprogramma’s. * Volgens de nieuwe VT4-baas Patrick Tillieux zal VT4 pas volgend jaar bedrijfseconomisch weer op poten staan. Het is niet zeker of de naam VT4 behouden blijft. In tegenstelling tot wat eerder werd aangekondigd, wordt jongerenzender VT5 niet meer gelanceerd dit jaar.
In het Tsjechische plaatsje Mikulov draait de Duitse omroep ZDF een dramareeks over het leven van Napoleon. Met een budget van 1,6 miljard frank wordt het de duurste Europese televisieproductie aller tijden. Zodra het feuilleton eind 2002 op het Duitse scherm is geweest, zal het ongetwijfeld in de halve wereld te zien zijn. Om aankopers over de brug te halen, heeft men alvast voor een internationale acteursbezetting gezorgd. De voornaamste personages worden gespeeld door Heino Ferch, Isabella Rossellini, John Malkovich en Gérard Depardieu. Die laatste is zeer geliefd op de set, niet in het minst omdat hij de opnamepauzes besprenkelt met wijn van zijn eigen Loire-kasteel. De hoofdrol in deze historische serie is voor de Fransman Christian Clavier. Zelf maar 1 meter 66 groot heeft hij geen moeite om in de huid van Napoleon te kruipen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier