BIG BROTHER
ELKE DAG OM 20.30 KANAALTWEE (KICK-OFF MAANDAG OM 21.10)
We hielden de vingers nog zo gekruist, maar de nieuwe serie van Big Brother speelt zich dan toch niet af in Siberië. Toch is de formule van het programma net iets anders in het vijfde seizoen. De realitysoap speelt zich dit jaar af in een speciaal ontworpen huis, met transparante wanden, waardoor de bewoners de hele dag op elkaar kanis aangewezen zijn. Dat gebeurt onder de noemer ‘zero privacy’. Een ander belangrijk verschil: de gruwelijke Gerrit De Cock werd vervangen door de leuke verschijning Sandrine. Zij mag presenteren naast de naar schatting 300-jarige Walter Grootaers. Big Blunder voor Sandrine?
De bewoners krijgen dit jaar geen enkele privacy. Wordt het een feest van borsten, billen en gênante toiletgeluiden?
Sandrine: Wat er in de regie gebeurt, is niet echt mijn zaak. Ik beperk me tot het interviewen van de kandidaten en familieleden. Zelf zou ik nooit meedoen aan Big Brother: ik ben te erg gesteld op mijn privacy.
Keek je vroeger zelf wel eens?
Sandrine: Ik heb alle vier de seizoenen gezien. De beste fragmenten uit Big Brother kan ik mij begot niet meer voor de geest halen. De sensatie deed me niet veel, maar ‘het sociologisch experiment’ des te meer natuurlijk (lacht).
Je hebt nu zowaar een voortrekkersrol als donker meisje in primetime.
Sandrine: Ik weet niet of mensen daar écht over struikelen. Alida Neslo presenteert toch ook op KetNet? (lacht) Ja, misschien niet echt te vergelijken met wat ik doe, maar toch: ik denk écht niet dat kleur wat uitmaakt.
Je kreeg een ZAMU in de categorie Popular. Zou je niet beter alles inzetten op je zangcarrière?
Sandrine: Ach, Big Brother presenteer ik één dag per week. Ik kan me dus concentreren op mijn zangcarrière. Wees gerust: anders was ik er nóóit aan begonnen.
No Tax Please, We’re Rich Veel miljonairs in Groot-Brittannië betalen nauwelijks belastingen, dankzij allerlei handige trucs van hun boekhouder. De BBC onderzoekt een paar van die trucs, en vraagt zich af of de gewone man in de straat ze ook zou kunnen gebruiken (23.00 Barry Lyndon **** Stanley Kubrick, GB 1975. De ijzige kijk van controlefreak en meesterperfectionist Kubrick op opkomst en val van een genadeloze Ierse arrivist die infiltreert in het leger en de high society van het 18e-eeuwse Europa. Kubrick verwerkte Thackerays cynische Victoriaanse roman als een uitdagend afstandelijk en visueel verbluffend somptueus historisch fresco (20.45 – La Deux) Ronin *** John Frankenheimer, VS 1998. David Mamet schreef het scenario, onder het pseudoniem Richard Weisz, van deze Robert De Niro-actiethriller. De 68-jarige Frankenheimer blikt de wagenachtervolgingen op de Franse wegen in met het vuur en het lef van een – excuseer ons de contradictio in terminis – ervaren debutant (21.10 -Kanaaltwee) Heat *** Paul Morrissey, VS 1972. Het slotluik van Warhol-protegé Paul Morriseys met Flesh en Trash begonnen trilogie. Morrisey transponeerde Von Sternbergs Der Blaue Engel naar een motel en mansion met zwembad in LA, terwijl lustobject Joe Dallesandro de aandacht van iedereen opeist. Een undergroundklassieker die grappig blijft dankzij zijn vrolijke spottende kijk op Hollywood en de Amerikaanse familie (0.45 – ARTE).
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier