BEAT DA BOMPAZ
Dinsdag 7/1, 20.35 – vtm
Amusement voor elke leeftijd, van 7 tot 77: Evi Hanssen en VTM nemen dat wel zeer letterlijk met Beat da bompaz, een nieuwe show waarin jong en oud met elkaar in de clinch gaan. ‘In Beat da Bompaz nemen elke week drie jonge BV’s, zoals Eline De Munck, Lesley-Anne Poppe en Nicolas Liébart, het in drie proeven op tegen een van onze negentien 65-plussers. Stuk voor stuk mensen die een actieve sportcarrière hebben gehad en nog steeds bijzonder kranig zijn’, legt spelleidster Evi Hanssen uit, die als een volleerde animatrice meereist in een oude touringcar die de actieve senioren van duel naar de duel rijdt.
Wilde het wat vlotten, met die negentien ex-sporters onder jouw hoede?
EVI HANSSEN: Het heeft me bloed, zweet en lachbuien gekost. Je moet dat niet onderschatten, negentien mensen bij de les proberen te houden. En hoe ouder, hoe eigenzinniger. Dat ondervind ik ook bij mijn eigen moeder: hoe meer levenservaring je opdoet, hoe minder je je het commentaar van anderen aantrekt. Andere clichés bleken ook wel te kloppen: oude mensen vertellen vaak dezelfde grapjes, waar ik met evenveel plezier om bleef lachen.
Had je persoonlijke favorieten?
HANSSEN: Het zou niet mogen maar ik had wel een bijzondere band met André Joos, een Antwerpse zwemmer. Tien jaar geleden was hij een van mijn eerste interviewgasten toen ik aan de slag ging bij Sporza. Nu is hij 75 en hij gaat nog elke dag zijn baantjes trekken.
Beat da Bompaz is wellicht opwarming voor het grote werk binnenkort: Mijn pop-uprestaurant?
HANSSEN: Ja, ik voel de spanning al komen voor wat er mij te wachten staat. Mijn restaurant blijft een programma dat geweldig veel teweeg kan brengen. Al ben ik vooral blij dat de makers erin geslaagd zijn om de angel eruit te halen, namelijk dat die eindprijs, het eigen restaurant, niet langer als een molensteen rond de nek van de winnaar dreigt te hangen. Ik vind het een slimme en geweldige vondst om in te spelen op die trend van tijdelijke restaurants.
Moet jij nog werken? Tegenwoordig zien we je ook opduiken in zo’n glamoureuze Garnier-reclamespot.
HANSSEN: (lacht) Natuurlijk speelt geld een rol bij zo’n keuze, maar het is niet de enige reden. Zo’n campagne moet ook bij je passen. En zo’n typische glamourspot waarbij je de haren heen en weer zwaait, daar droomde ik al als meisje van. Ik kleur mijn haar al sinds mijn dertiende, dus de Vlaamse ambassadrice van Garnier worden zag ik wel zitten. Het is ook een belevenis om zo’n Hollywoodachtige reclamespot op te nemen. Het heeft een volle dag geduurd voordat elke ‘haarzwaai’ erop stond.
En weiger je ook lucratieve aanbiedingen die je niet aanstaan?
HANSSEN: Jazeker, ik moet nu oppassen dat ik niemand in verlegenheid breng maar ooit heb ik bedankt voor een heel goed betaalde reclamecampagne voor juwelen in België en Nederland. Het geld was zeer verleidelijk. Alleen, ik vond die juwelen echt niet mooi. Daar zag ik mezelf niet mee rondlopen, laat staan dat ik mezelf er te pas en te onpas mee op tv zou zien opduiken.
(H.V.G.)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier