Focus
'Blind Gekocht' en de vloek van de reality-tv
Vis noch vlees: had Disney toch een tekeningetje moeten maken bij de remake van 'The Little Mermaid'?
Voor wie het feestje van Beyoncé gemist heeft, is er gelukkig nog Honey Dijon
Voor troost moet je bij Arlo Parks zijn: 'Ik wil je een beetje opgelucht doen voelen'
'Knokke Off' slaagt erin van een duffe, nuffige, pretentieuze stad een mysterieuze en broeierige plek te maken
‘Johnny Depp is een groot acteur. Waarom zou hij geen goede Louis XV kunnen zijn?’
Nog even over die onverwachte cameo van Margriet Hermans in 'Boris'
‘Random Access Memories’ van Daft Punk klinkt na tien jaar nog altijd even meeslepend
Pommelien Thijs: steracteur, sterartiest, sterontwerper
Vult de mol nu wel of niet een eliminatietest in? (en acht andere vragen aan Gilles De Coster)
En de Gouden Palm gaat in elk geval níét naar... Ruben Östlund
Noem Baloji’s langspeeldebuut ‘Augure’ niet ‘de film van die rapper’
Het subtiele meesterschap van 'Succession' in vijf rekwisieten
Zon, zee, Cannes! Onze twaalf aanraders voor het prestigieuze filmfestival
Is ‘Beau is Afraid’ de ‘Citizen Kane’ van de mommy issues?
En plots kreeg Dienne een e-mail van Nicolás Jaar
20 jaar ‘Idool’: een reconstructie van de making-of van de eerste editie
Vier handen op één doek: Jean-Michel Basquiat en Andy Warhol
Waarom parkeergarages volgens Indigo De Souza de ideale plek zijn om te huilen
Na twintig jaar zijn The National dan toch echte vrienden
Met ‘Citadel’ waagt Amazon Prime zich aan een gok van 300 miljoen dollar
Pitou wordt gelukkig van een Turkse man die ‘miauw’ naar een ei schreeuwt
Margaret Qualley, de actrice die bezongen wordt door Lana Del Rey
Maisie Peters bezit het uitzonderlijke talent om tegelijk je favoriete popster en je beste vriendin te zijn
‘Dead Ringers’ achterna: vijf verontrustende voorbeelden van de obsessie van horror met tweelingen
Het magische jaar 1973: ‘Dark Side of the Moon’ en 'Aladdin Sane' zijn niet de enige iconische platen die vijftig worden
Jef Neve is de bewijsfase voorbij: ‘Het simpele plezier van aan tafel zitten met vrienden, dat wilde ik laten horen’
Hugo van der Goes, het gekwelde genie van de Vlaamse primitieven
De vader van Lana Del Rey, en vier andere nepodaddy’s
Van Metallica tot The Killers: deze platen inspireerden Black Box Revelation
Nan Goldin, de cultfotografe van verslaving en verzet uit de docu ‘All the beauty and the bloodshed’
Eloise, de debuterende popster van wie Billie Eilish en Burt Bacharach fan zijn
How the West was lost: vier dingen die u moet weten over ‘The English’
Bekentenissen van Feist: 'Ik zit telkens weer te janken bij American Idol'
Op haar nieuwe plaat klinkt indiepopgroep Daughter haast optimistisch
De film ‘Tchaikovsky’s Wife’ vertelt het verhaal van de bruid die Tsjaikovski zelfs niet mocht aankijken
Boygenius is de spannendste supergroep van 2023: ‘Falen bestaat niet bij ons’
De Britse popartieste Girli heeft een duidelijk doel voor ogen: het begrip ‘girly’ herclaimen
‘Zeevonk’, een Vlaamse jeugdfilm die u gezien moet hebben
Kan iemand Wim Lybaert alsjeblieft eens opsluiten in een museum?
Ook op de nieuwe van Shame is de levensvreugde ver te zoeken: ‘damn, zo’n depressie staat me wel’
Merol zingt nu ook over zichzelf: ‘Ik kon toch moeilijk enkel op de rest van de wereld spugen?’
2023 is nu al een topjaar voor Jack Champion, de louche nerd in de nieuwe ‘Scream’
Inès van den Kieboom, de schilderes die op haar 92<sup data-lazy-src=
Survival? Tijdens ‘Inside’ doet Willem Dafoe het in een poepchic penthouse
Sinds de dood van George Floyd maakt Youniss punk
Op kamp met de winnaars van De Nieuwe Lichting 2023
De girlband Needanamebro wist zonder bandnaam al meer dan tien miljoen TikTok-likes te verzamelen
In 'Arcadia' moet iedereen zich conformeren, zelfs Gene Bervoets
De comeback van Coely: ‘Er zit evenveel donkerte als knaldrang in de muziek’
Who’s your daddy now? Een terugblik op het eerste seizoen van ‘The Last of Us’
Tsar B wil vooral met u een potje janken: 'Als het maar bevrijdend werkt'
De hiphop van muzikale tweeling Deki Alem bengelt qua attitude voortdurend tussen macho en fragiel
Wie wint volgens Knack Focus de Oscars van 2023?
De vele gedaantes van Miley Cyrus
Lize Feryn: ‘De jonge actrices van nu zijn de eerste generatie die aangeleerd is dat je echt wel grenzen mag stellen’
U bent toch ook een tusseninmens, net als componiste en schrijfster Sarah Neutkens?
Kleine Dirkjes worden groot (maar noem Dirk alsjeblieft geen volwassen groep)
De smartlap gaat niet dood. Daar zal Sophie Straat wel voor zorgen
Vijf elementaire weetjes over het tweede seizoen van ‘Abbott Elementary’
‘Ik zie het nog steeds somber in voor de cinema’: Sam Mendes en Olivia Colman over ‘Empire of Light’
De slimme minireeks 'Fleishman Is in Trouble' wil dat u zich oud voelt
Waarom u Gunter Lamoot doorgaans zonder bril ziet
De Belgische D’Angelo heet Adja en komt gewoon uit Mortsel
Schrik niet als je Caroline Polachek ziet huilen op de trein
Tom Barman over de nieuwe dEUS: 'Nee, ik heb geen faalangst'
In Young Fathers zit nu ook effectief een jonge vader
James Gray over 'Armageddon Time': ‘Wit privilege? Mijn vader zou je gek verklaard hebben’
Hamza, de Belg waar Drake, Offset en Christine and the Queens zot van zijn
Waarom ‘Hacked’-scenariste Una Kreso het tweede seizoen vanuit de ogen van de dader wilde vertellen
In zijn film ‘Radio Metronom’ toont Alexandru Belc hoe je gearresteerd kon worden voor een vinylplaat
Maak kennis met Obongjayar, de posterboy van de progressieve afropop
Schuld of Onschuld? In de interactieve reeks ‘Assisen’ beslist u zélf
Wachten op Rihanna, het heeft wel iets
Ontdek de vulkanische electropop van ex-cyborginfluencer Hyd
Waarom Tobias Jesso Jr. het geheime wapen van (onder andere) Adele is
Waarom de sped-up remix meer is dan een leutige gimmick
‘De hele wereld moet denken: “Potverdorie, Jens Dendoncker doet zijn best”’
Als je moet hakken moet je hakken, en Lolita & Brennt zorgen graag voor de muziek
Heartworms maakt sinistere, gothic postpunk die klinkt als het einde van de wereld
Waarom Charlie Dewulf, regisseur van 'Liefdestips aan Mezelf', bingo met doodskaartjes wil maken
Wordt Pierre de Maere de volgende Stromae?
In ‘Tár’ speelt Cate Blanchett een van haar meest complexe rollen: ‘zelfbewustzijn is de vijand van alle kunst’
Dit zijn de finalisten van De Nieuwe Lichting 2023
Voor ‘Onze natuur’ lag Pim Niesten vijf dagen naast een dood everzwijn
Mona Mina Leon (‘1985’): ‘Stop met te doen alsof vrouwen geen interessant leven zouden hebben’
Anderhalf jaar geleden voelde Raye zich nog ‘als een toilet’
Wat Margot Robbie en Betty Boop dankzij ‘Babylon’ gemeen hebben
Flo zou wel eens de volgende grote girlband kunnen worden
De redactieraad: welke Nederlandstalige klassieker had in ‘#LikeMe’ moeten zitten?
EEN CAPSLOCKINTERVIEW MET DE NEDERLANDSE PUNKBAND HANG YOUTH
Lieven Scheire versus artificiële intelligentie: ‘We zijn gefixeerd op dat Terminatoridee’
Joesef, van barman tot bard: ‘Ik zou nooit muziek maken waar ik niet op kan dansen’
Hoe Eva Kamanda in het nieuwe programma van Jan Jaap van der Wal belandde