Net als in 2010 was de Belgische hoofdstad ook in 2011 de meest door files geteisterde stad van Europa. 70% van alle autoritten dienen er voor afstanden van minder dan 5 kilometer. Maar er is hoop: de voorbije tien jaar steeg het fietsverkeer in Brussel van één tot vier procent. De kampioenen van de fietsverplaatsingen zijn fietskoeriers, waarvan sommige maar liefst 180 kilometer per dag afleggen. Maar in het drukke Brusselse verkeer is dat niet zonder risico's.

Deze mooi in beeld gebrachte fietsdocumentaire volgt twee koeriers van PedalBXL en onderzoekt waarom we in Brussel bijna nooit naar een fiets grijpen voor korte ritten.

Net als in 2010 was de Belgische hoofdstad ook in 2011 de meest door files geteisterde stad van Europa. 70% van alle autoritten dienen er voor afstanden van minder dan 5 kilometer. Maar er is hoop: de voorbije tien jaar steeg het fietsverkeer in Brussel van één tot vier procent. De kampioenen van de fietsverplaatsingen zijn fietskoeriers, waarvan sommige maar liefst 180 kilometer per dag afleggen. Maar in het drukke Brusselse verkeer is dat niet zonder risico's. Deze mooi in beeld gebrachte fietsdocumentaire volgt twee koeriers van PedalBXL en onderzoekt waarom we in Brussel bijna nooit naar een fiets grijpen voor korte ritten.