Zowel de woordvoerster van VRT, Anneke Ernon, als de woordvoerster van VTM, Sara Vercauteren, toonden zich op Twitter erg blij, toen de kijkcijfers bekend raakten. Allebei verwijzen ze naar de sterkte van het programmaformat als verklaring voor het hoge kijkcijfer. "De samenwerking tussen de twee zenders, maar ook van twee aan hen gelieerde productiehuizen loont", zegt Sara Vercauteren.

Voor VTM was de Wauters vs. Waes-aflevering van maandag 17 februari het best scorende programma sinds 18 jaar. "Het beste cijfer sinds de aflevering van Wittekerke op 23 januari 1996, dat toen 1,7 miljoen kijkers haalde", verduidelijkt Vercauteren, "al moet je er wel rekening mee houden dat de kijkcijfers sinds 1997 op een enigszins andere manier worden gemeten als daarvoor."

Wauters vs. Waes is het eerste ontspanningsprogramma dat sinds de oprichting van de commerciële zender in 1989 in samenwerking met de publieke zender wordt gerealiseerd. Boegbeelden Koen Wauters (VTM) en Tom Waes (Eén) gaan tien uitdagingen aan om uit te maken wie nu de sterkste van de twee is. Het programma is een coproductie van het onafhankelijk productiehuis deMENSEN en het interne VTM-productiehuis Operatie KoekoeK. (BELGA/AB)

Zowel de woordvoerster van VRT, Anneke Ernon, als de woordvoerster van VTM, Sara Vercauteren, toonden zich op Twitter erg blij, toen de kijkcijfers bekend raakten. Allebei verwijzen ze naar de sterkte van het programmaformat als verklaring voor het hoge kijkcijfer. "De samenwerking tussen de twee zenders, maar ook van twee aan hen gelieerde productiehuizen loont", zegt Sara Vercauteren.Voor VTM was de Wauters vs. Waes-aflevering van maandag 17 februari het best scorende programma sinds 18 jaar. "Het beste cijfer sinds de aflevering van Wittekerke op 23 januari 1996, dat toen 1,7 miljoen kijkers haalde", verduidelijkt Vercauteren, "al moet je er wel rekening mee houden dat de kijkcijfers sinds 1997 op een enigszins andere manier worden gemeten als daarvoor."Wauters vs. Waes is het eerste ontspanningsprogramma dat sinds de oprichting van de commerciële zender in 1989 in samenwerking met de publieke zender wordt gerealiseerd. Boegbeelden Koen Wauters (VTM) en Tom Waes (Eén) gaan tien uitdagingen aan om uit te maken wie nu de sterkste van de twee is. Het programma is een coproductie van het onafhankelijk productiehuis deMENSEN en het interne VTM-productiehuis Operatie KoekoeK. (BELGA/AB)