‘Vier en Telenet stoppen reclame achter pauzeknop’

© BELGA

SBS, de groep achter de commerciële tv-zenders Vier en Vijf, heeft een nieuwe manier ontwikkeld om reclame tot bij de kijker te krijgen. Wie een programma pauzeert, krijgt straks in plaats van het bevroren beeld een reclameboodschap te zien.

Dat meldt De Tijd, die preciseert dat Vier en Vijf voor eind dit jaar beginnen met proefdraaien.

SBS werkt voor de innovatie samen met aandeelhouder Telenet, die de technische kant voor zijn rekening neemt. Maar de zendergroep zit nu ook aan tafel bij Proximus. “We willen de hele markt kunnen bereiken met dit idee”.

SBS zal Telenet ook niet tegenhouden om het idee met andere zenders uit te werken. De nieuwe manier van adverteren past in de evolutie die het televisielandschap doormaakt. Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden die digitale televisie biedt om reclame te skippen. Zenders gaan op zoek naar andere manieren om de advertenties tot bij de kijker te krijgen.

(Belga/RR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content