‘Kijker bleef Eén trouw ondanks komst VIER’

© Belga

De kijker is Eén dit najaar trouw gebleven ondanks de lancering van VIER. Dat heeft Jean Philip De Tender gezegd tijdens een persontmoeting waarop hij tevreden terugkeek op de nieuwe programma’s van het najaar.

De kijker is Eén dit najaar trouw gebleven ondanks de lancering van VIER. Dat heeft Jean Philip De Tender, netmanager Eén, in Leuven gezegd tijdens een persontmoeting waarop hij tevreden terugkeek op de nieuwe programma’s van het najaar – “geen enkele uitschuiver” – en twaalf nieuwe programma’s aankondigde voor het voorjaar.

De Tender herhaalde “in de eerste plaats afgerekend te willen worden op de kwaliteit van de programma’s”. Van 3 september tot 12 december had Eén een marktaandeel in primetime van 32,6 procent en over 24 uur van 29,8 procent, een daling met respectievelijk 1,4 en 1,7 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Eén bezet met uitzondering van twee matchen van de Rode Duivels op Canvas de volledige top 10 van de kijkcijfers in die periode. ‘Quiz me quick’ staat op nummer 1 gevolgd door ‘Twee tot de zesde macht’ en ‘Thuis’.

Nieuwe programma’s

Vanaf januari vervangt de dagelijkse quiz ‘Het spiegelpaleis’ (met Bruno Wyndaele en Sam De Bruyn) tijdelijk ‘Café Corsari’ en wordt op zondagavond de nieuwe Vlaamse fictiereeks ‘Salamander’ uitgezonden.

Nieuwe programma’s voor nadien zijn ‘Ten oorlog’, een reportagereeks langs de Europese frontlijn ten tijde van de Eerste Wereldoorlog, ‘De Bleekweide’, waarin Annemie Struyf jongeren in therapie volgt, ‘Topstarter’, waarin Evy Gruyaert de beste startende ondernemer zoekt, en de nieuwe fictiereeksen ‘Parade’s End’ en ‘Van Gogh’.

Op zondagavond zijn de entertainmentprogramma’s ‘Het perfecte koppel’ (Marcel Vanthilt) en ‘De neus van Pinokkio’ (Bart Peeters) op komst. Er werden voorts nieuwe reeksen klaargestoomd van ‘Tournée générale’ (over trappistenbieren), ‘Dieren in nesten’, ‘Flikken Maastricht’ en ‘Het verloren voorwerp’. (Belga/RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content