De regulator controleerde de uitzendingen van verschillende televisiezenders op 30 april dit jaar, tussen 17 en 23 uur. In die periode zond VIJFtv een spot uit, die begon met "VIJFtv en ICI Paris XL presenteren:..." Daarop volgden een montage waarbij de hoofdpersonages van de serie "Sex and The City" parfums uitproberen in een filiaal van de parfumwinkel, en de titels van enkele programma's van de zender. De spot eindigde met de voice-over: "VIJFtv en ICI Paris XL wensen je een prettige moederdag".

De regulator oordeelt dat die spot als een reclamespot moet beschouwd worden. Daarvoor wijst de VRM naar de opbouw van de spot, de voice-over en de duidelijke weergave van het logo en producten van de parfumwinkel. Aangezien het Mediadecreet stelt dat reclame duidelijk herkenbaar en onderscheiden van de redactionele inhoud moet zijn, had de commerciële zender de spot in het reclameblok moeten plaatsen, aldus de VRM. (Belga/DB)

De regulator controleerde de uitzendingen van verschillende televisiezenders op 30 april dit jaar, tussen 17 en 23 uur. In die periode zond VIJFtv een spot uit, die begon met "VIJFtv en ICI Paris XL presenteren:..." Daarop volgden een montage waarbij de hoofdpersonages van de serie "Sex and The City" parfums uitproberen in een filiaal van de parfumwinkel, en de titels van enkele programma's van de zender. De spot eindigde met de voice-over: "VIJFtv en ICI Paris XL wensen je een prettige moederdag". De regulator oordeelt dat die spot als een reclamespot moet beschouwd worden. Daarvoor wijst de VRM naar de opbouw van de spot, de voice-over en de duidelijke weergave van het logo en producten van de parfumwinkel. Aangezien het Mediadecreet stelt dat reclame duidelijk herkenbaar en onderscheiden van de redactionele inhoud moet zijn, had de commerciële zender de spot in het reclameblok moeten plaatsen, aldus de VRM. (Belga/DB)