Simon Cowell en Youtube lanceren online talentenjacht

De bekende Britse talentscout Simon Cowell heeft samen met Youtube een wereldwijde, online talentenjacht op poten gezet. ‘The You Generation’ zoekt een jaar lang naar talentvolle jongeren in allerlei categorieën.

Simon Cowells mediabedrijf Syco Entertainment gaat samen met Youtube op zoek naar talentvolle jongeren. Syco Entertainment is een samenwerking tussen Sony Music en Cowell. Tot hun portfolio behoren onder andere de populaire tv-programma’s ‘X-factor’ en ‘Got Talent’ en artiesten zoals Susan Boyle en One Direction.

Het nieuwe concept ‘The You Generation’ zal een jaar lang lopen en tweewekelijks worden in een andere categorie audities gehouden, gaande van fotografie, zang, dans tot ‘chefs’ en tekenaars.

Deelnemers kunnen hun video’s op het Youtube-kanaal zetten, waarna ze beoordeeld zullen worden door professionals van Syco Entertainment. Om de twee weken en op het einde van het jaar worden prijzen uitgereikt, al is het nog niet duidelijk wat dat precies inhoudt. Syco noemt het initiatief een experiment gericht op het ontdekken van nieuw talent en hoopt op de kracht van de sociale media te kunnen inspelen.

De talentenjacht start op 20 maart en is toegankelijk voor iedereen met een internetaansluiting, Belgen inclusief. (XVdL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content