Raymond ( * * * ) is géén les voetbalgeschiedenis. We ontmoeten Goethals in een kamer waar hij zijn levensfilosofie toelicht aan een jongedame. De Pauw worstelt aanvankelijk te zeer met zijn kijkrichting: naar de zaal of naar de 'onzichtbare dame' op het toneel. Dat remt en verwart hem (en ons). Gelukkig kiest hij naderhand voor de zaal. Dan bloeit zijn spel open. Mede dankzij de sappige tekst van auteur Thomas Gunzig én de subtiele regie van Riche. Riche creëert vooral vrijheid voor De Pauw als de filosoferende Goethals.

Als je diep in de hondenogen van De Pauw kijkt, dan zie je warmte en verdriet. Dit robuuste stuk is als diep in zijn ogen kijken en jezelf erin weerspiegeld zien. Dat is grappig, aangrijpend en bewonderenswaardig. Raymond toont het leven als een voetbalmatch: achter de bal lopen en die niet lossen. En wie is die bal? De ware liefde, uiteraard. Compris?

Els Van Steenberghe

De volledige recensie lees je volgende week (7 maart 2012) in Knack Focus.

Meer info: www.kvs.be

Raymond ( * * * ) is géén les voetbalgeschiedenis. We ontmoeten Goethals in een kamer waar hij zijn levensfilosofie toelicht aan een jongedame. De Pauw worstelt aanvankelijk te zeer met zijn kijkrichting: naar de zaal of naar de 'onzichtbare dame' op het toneel. Dat remt en verwart hem (en ons). Gelukkig kiest hij naderhand voor de zaal. Dan bloeit zijn spel open. Mede dankzij de sappige tekst van auteur Thomas Gunzig én de subtiele regie van Riche. Riche creëert vooral vrijheid voor De Pauw als de filosoferende Goethals. Als je diep in de hondenogen van De Pauw kijkt, dan zie je warmte en verdriet. Dit robuuste stuk is als diep in zijn ogen kijken en jezelf erin weerspiegeld zien. Dat is grappig, aangrijpend en bewonderenswaardig. Raymond toont het leven als een voetbalmatch: achter de bal lopen en die niet lossen. En wie is die bal? De ware liefde, uiteraard. Compris? Els Van SteenbergheDe volledige recensie lees je volgende week (7 maart 2012) in Knack Focus.Meer info: www.kvs.be