Volgende week debuteert beeldend kunstenaar Tom Liekens als scenograaf. Acteurs Tom Dewispelaere en Jan Decleir ensceneren Hugo Claus' roman Onvoltooid verleden en vroegen hem om het decor te ontwerpen.

'Al blijf ik bovenal een schilder. Het schilderen vormt de 'fond' van elk project.' Hij droomde ervan ooit een decor te creëren dat geen illustratie is maar prikkelt, verrast en sfeer geeft. Dit affichebeeld straalt zijn op de natuur gefocuste taal uit. 'Het refereert aan de bloeddorstige monsters die in de nachtmerrie van het hoofdpersonage voorkomen maar verwijst ook naar het hoofdpersonage zelf: de man lijkt sympathiek maar is een moordenaar. Net zoals in elke hond het roofdier schuilt.'

Dit schilderij toont Liekens' taal: heftig coloriet en een focus op de relatie tussen mens en natuur. Die taal kleurt ook het verrassende decorontwerp... (Meer verklappen we niet.)

(E.V.S.)

Meer info: www.toneelhuis.be

Volgende week debuteert beeldend kunstenaar Tom Liekens als scenograaf. Acteurs Tom Dewispelaere en Jan Decleir ensceneren Hugo Claus' roman Onvoltooid verleden en vroegen hem om het decor te ontwerpen. 'Al blijf ik bovenal een schilder. Het schilderen vormt de 'fond' van elk project.' Hij droomde ervan ooit een decor te creëren dat geen illustratie is maar prikkelt, verrast en sfeer geeft. Dit affichebeeld straalt zijn op de natuur gefocuste taal uit. 'Het refereert aan de bloeddorstige monsters die in de nachtmerrie van het hoofdpersonage voorkomen maar verwijst ook naar het hoofdpersonage zelf: de man lijkt sympathiek maar is een moordenaar. Net zoals in elke hond het roofdier schuilt.' Dit schilderij toont Liekens' taal: heftig coloriet en een focus op de relatie tussen mens en natuur. Die taal kleurt ook het verrassende decorontwerp... (Meer verklappen we niet.) (E.V.S.)Meer info: www.toneelhuis.be