Woensdag maakte Flo Windey, gezicht van Studio Brussel en Club Flo, bekend dat ze uit het programma stapt. Ze verwees naar het gebrek aan diversiteit. 'Ik probeer al even diversiteit en inclusiviteit in de media aan te pakken, en dit was duidelijk geen juiste representatie daarvan', schreef ze op Twitter.

Ze erkende ook dat de timing van het project ongelukkig was. Nogal wat jongeren vonden het fout dat de influencers met acht in een huis leuke dingen deden, wat zij door de coronamaatregelen niet kunnen doen. 'De coronacrisis weegt op alle jongeren en het was ongevoelig van mij om daar niet langer bij stil te staan', aldus Windey.

Geen nieuwe afleveringen

De makers legden uit dat ze de coronaregels voor tv-producties volgen, zoals bij tv-programma's als Big Brother, maar drukken nu toch op de pauzeknop om bij te sturen. De influencers blijven in het huis, maar er zullen donderdag en vrijdag geen nieuwe afleveringen van The Social House worden gepubliceerd op YouTube.

'Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om mensen te kwetsen. Als dat toch gebeurd zou zijn, dan willen we ons daarvoor verontschuldigen', zegt het productiehuis in een schriftelijke reactie. 'Achter de schermen nemen we voldoende tijd om ons nog beter te laten adviseren en verder voor te bereiden.'

De makers zeggen onder meer gesprekken te zullen voeren met experts over corona, mentaal welzijn bij jongeren en diversiteit. Onderwerpen en opdrachten worden geëvalueerd om 'nog meer maatschappelijk relevant' te zijn. Het is ook de bedoeling om buiten het huis in kleinere groepjes te werken. (Belga)

Woensdag maakte Flo Windey, gezicht van Studio Brussel en Club Flo, bekend dat ze uit het programma stapt. Ze verwees naar het gebrek aan diversiteit. 'Ik probeer al even diversiteit en inclusiviteit in de media aan te pakken, en dit was duidelijk geen juiste representatie daarvan', schreef ze op Twitter. Ze erkende ook dat de timing van het project ongelukkig was. Nogal wat jongeren vonden het fout dat de influencers met acht in een huis leuke dingen deden, wat zij door de coronamaatregelen niet kunnen doen. 'De coronacrisis weegt op alle jongeren en het was ongevoelig van mij om daar niet langer bij stil te staan', aldus Windey. De makers legden uit dat ze de coronaregels voor tv-producties volgen, zoals bij tv-programma's als Big Brother, maar drukken nu toch op de pauzeknop om bij te sturen. De influencers blijven in het huis, maar er zullen donderdag en vrijdag geen nieuwe afleveringen van The Social House worden gepubliceerd op YouTube.'Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om mensen te kwetsen. Als dat toch gebeurd zou zijn, dan willen we ons daarvoor verontschuldigen', zegt het productiehuis in een schriftelijke reactie. 'Achter de schermen nemen we voldoende tijd om ons nog beter te laten adviseren en verder voor te bereiden.'De makers zeggen onder meer gesprekken te zullen voeren met experts over corona, mentaal welzijn bij jongeren en diversiteit. Onderwerpen en opdrachten worden geëvalueerd om 'nog meer maatschappelijk relevant' te zijn. Het is ook de bedoeling om buiten het huis in kleinere groepjes te werken. (Belga)