Tomorrowland veroverde vorige maand uw sociale media

Dag 3 © Wouter Van Vaerenbergh

Het Boomse dancefestival Tomorrowland heeft een record gevestigd op vlak van socialmediagebruik: 175 miljoen mensen werden tijdens het festival bereikt vanuit 490 miljoen verschillende touchpoints.

De Tomorrowlandcommunity was zeer actief op Twitter en Instagram, maar vooral Facebook en Snapchat deden het buitengewoon goed. Dat komt waarschijnlijk omdat beide media een live-omkadering brachten. Facebook Live streamde het festival en ook Snapchat bracht voor het tweede jaar op rij een speciale Tomorrowlandstory.

Voor het eerst was het festival ook live te bekijken vanuit China. Linhai Deng, van Tencent Video Music Center, zegt daarover: “72 uur aan een stuk werd de livestream verzorgd wat meer dan 1,8 miljoen bezoekers opleverde, en dat voor een muziekgenre dat hier nog in zijn kinderschoenen staat.”

Dat Tomorrowland ook bijzonder digitaal wordt beleefd blijkt ook uit deze infograpic:

Tomorrowland veroverde vorige maand uw sociale media
© Tomorrowland

(JVDV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content