Stu Bru en Radio Nostalgie hebben meer luisteraars

© ThinkStock

Zowel Studio Brussel als Radio Nostalgie hebben radioluisteraars gewonnen. Radio 2 blijft de grootste Vlaamse zender. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-cijfers.

Het marktaandeel van Studio Brussel is gestegen van 10,7 naar 12,5 procent. Ook het marktaandeel van Nostalgie ging erop vooruit: van 5,4 naar 6,5 procent. De cijfers hebben betrekking op de maanden september tot december 2011.

Radio 2 blijft de grootste Vlaamse zender. Het marktaandeel van de familiezender zakte wel, van 29,5 naar 27,9 pct. Radio 1 bleef relatief stabiel en zag zijn marktaandeel lichtjes zakken van 9 naar 8,7 pct. Klara ging van 2 naar 2,2 pct, MNM van 9,4 naar 9 pct.

Radiozenders van VMMa verliezen terrein

De radiozenders van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) gaan er globaal genomen op achteruit. Het marktaandeel van Q-Music, de tweede grootste Vlaamse zender en het sterkste commerciële radiostation, zakte van 15,5 pct naar 14 pct. De zender blijft wel marktleider in de doelgroep 18-44-jarigen. Joe fm zag zijn marktaandeel zakken van 7,4 naar 6,6 pct.

De vorige luistercijfers (golf 2011-2) hadden betrekking op de periode april-juni 2011.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content