Singer-songwriter Meskerem Mees wint Humo’s Rock Rally

© Patrick Blomme

Meskerem Mees heeft zondagavond in de Ancienne Belgique de 22ste editie van Humo’s Rock Rally op haar naam geschreven. De singer-songwriter wint een cheque ter waarde van 10.000 euro en krijgt haar plek op een exclusieve winnaarslijst.

Meskerem Mees, bekend van haar debuutsingle Joe, haalde het voor postrockband Wolker en hiphopper Dyce. De ING Publieksprijs werd gewonnen door de Gentse band Yokan.

Puur talent

‘Meskerem Mees wint Humo’s Rock Rally 2020, omdat ze er qua puur talent onmiskenbaar bovenuit stak. Van podiumpresence over songs tot stem en gitaarspel: een zelden gezien solotalent. Een andere winnaar had gekund, in een andere editie, maar in 2020 konden we niet om Meskerem Mees heen’, klinkt het bij de vakjury. Die jury bestond uit journalisten Katia Vlerick, Jurgen Beckers, Frederick Vandromme en organisator Pascal Depreeuw, aangevuld met Joost Zweegers (Novastar), Philip Bosschaerts (Mintzkov), Eppo Janssen (Pukkelpop, Willy en Duyster) en Astrid De Sterck (programmator AB).

Meskerem Mees kwam afgelopen zomer ook al uitvoerig aan bod in onze Generatie Nu-reeks voor jong talent en is dit radioseizoen een van de wisselende sidekicks van Michèle Cuvelier in de ochtend van Studio Brussel.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Onlinefinale

De 22ste editie van Humo’s Rock Rally was op zijn minst uitzonderlijk te noemen. Door het coronavirus werd de finale enkel bijgewoond door de jury en familie en vrienden van de kandidaten, terwijl de show volledig online werd uitgezonden.

‘Ruim 800 inschrijvingen, een gevarieerd en bijzonder tiental finalisten, meer dan 20.000 stemmen voor de Publieksprijs en tienduizenden volgers van de finale online etaleren de virusvrije kracht van muziek, stoeien met onze honger naar podia, en verzekeren de soundtrack van de toekomst’, zegt Humo-hoofdredacteur Bart Vanegeren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content