Joseph Simmons (Run) en Darryl McDaniels (DMC), twee leden van hiphopformatie Run-DMC, delen opnieuw het podium, na tien jaar afwezigheid. De blijde hereniging zal plaatsvinden op het Fun Fun Fun Fest in Austin (Texas) in november.

In de jaren 80 transformeerde het groepje van underground straatsensatie naar popcultuurfenomeen. Zij brachten het hiphopgenre naar het grote publiek. Ooit waren ze met z'n drietjes maar Jason 'Jam-Master Jay' Mizell werd in 2002 neergeschoten in een opnamestudio in New York. Vanaf toen bestond de groep officieel niet meer. Tot nu.

James Moody, de producer van het festival, is alvast erg opgetogen met de komst van de twee hiphopgrootheden: "Run-DMC is een van onze favoriete bands, en een van de meest invloedrijke groepen aller tijden. We hadden nooit gedacht ze live te zien optreden. En zeker niet in Austin, op ons festival."

Een deel van de inkomsten zal gedoneerd worden aan de Jam-Master Jay Foundation for Music die ervoor wil zorgen dat ook jonge mensen uit minder gegoede families met kunst in aanraking kunnen komen. (CB)

Joseph Simmons (Run) en Darryl McDaniels (DMC), twee leden van hiphopformatie Run-DMC, delen opnieuw het podium, na tien jaar afwezigheid. De blijde hereniging zal plaatsvinden op het Fun Fun Fun Fest in Austin (Texas) in november. In de jaren 80 transformeerde het groepje van underground straatsensatie naar popcultuurfenomeen. Zij brachten het hiphopgenre naar het grote publiek. Ooit waren ze met z'n drietjes maar Jason 'Jam-Master Jay' Mizell werd in 2002 neergeschoten in een opnamestudio in New York. Vanaf toen bestond de groep officieel niet meer. Tot nu. James Moody, de producer van het festival, is alvast erg opgetogen met de komst van de twee hiphopgrootheden: "Run-DMC is een van onze favoriete bands, en een van de meest invloedrijke groepen aller tijden. We hadden nooit gedacht ze live te zien optreden. En zeker niet in Austin, op ons festival." Een deel van de inkomsten zal gedoneerd worden aan de Jam-Master Jay Foundation for Music die ervoor wil zorgen dat ook jonge mensen uit minder gegoede families met kunst in aanraking kunnen komen. (CB)