‘Leuvens Marktrockfestival lokt 110.000 bezoekers’

De 31ste editie van het Marktrockfestival heeft volgens organisator Live Entertainment alle verwachtingen ingelost. Er waren ongeveer 110 bezoekers, gespreid over de drie festivaldagen.

De Leuvense politie hield het zondagavond om 21 uur op een totaal van 65.000 bezoekers, een aantal dat in de loop van de avond nog kan aangroeien.

“We zijn heel tevreden over de opkomst en het feit dat alles zonder incidenten verlopen is. We hebben met optredens van bijvoorbeeld K3, die zondagnamiddag overigens goed rockend voor de dag kwamen, Marktrock muzikaal wat verbreed en er werden ook nieuwe initiatieven genomen zoals het standendorp en de muzikale markt. Het festival is op die manier uitgegroeid tot een fantastisch concept waar het publiek massaal positief op gereageerd heeft”, aldus Henk Vermeulen van Live Entertainment.

De organisatir hoopt met dit succes het Leuvense stadsbestuur overtuigd te hebben om ook de volgende jaren toelating te geven voor de organisatie van Marktrock. “We denken alle tegenwind en -argumenten te hebben ontzenuwd”, aldus Vermeulen. Het kan inderdaad de laatste Marktrock geweest zijn want Leuven heeft ondanks aandringen van de organisatoren nog geen fiat gegeven voor volgend jaar.

Leuven wil zijn zomeranimatie op een nieuwe leest schoeien en heeft nog niet beslist of Marktrock in dat nieuwe concept past. Het schrapte al de subsidie van 100.000 euro voor 2014 die het sinds 2009 aan de organisatoren uitkeert.

Ook de Leuvense politie is opgetogen over het verloop van het festival. “Het was tot dusver een zeer gezellig en rustig gebeuren. Gisteravond bijvoorbeeld zat de Oude Markt weliswaar goed vol maar er was plaats genoeg voor iedereen om te dansen”, aldus politiewoordvoerder Marc Vranckx.

Buiten enkele schermutselingen met dronken personen had de politie weinig om handen. Verspreid over de 3 festivaldagen moest de politie 44 wagens en 20 fietsen wegtakelen wat in vergelijking met de vorige edities bijzonder weinig is. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content