Duizenden euro’s in ruil voor een tweet

Marketeers en beroemdheden – het zijn twee handen op één buik. Celebrities hebben een nieuwe strategie om grof poen te scheppen: reclameboodschappen tegen betaling op hun Twitter-account plaatsen.

De Britse ondernemer Arnie Gollov-Sing kwam in oktober op het idee een bedrijf op te starten, dat beroemdheden rekruteert om via Twitter reclameboodschappen te verspreiden. Sommige sterren krijgen voor zo’n boodschap meer dan 3000 euro. Maandelijks kunnen hun inkomsten via Twitter oplopen tot 36.000 euro.


Het concept is simpel: je vraagt beroemdheden als Snoop Dogg of 50 cent een kant-en-klare reclameboodschap op hun Twitter te plaatsen en geeft er een mooie som geld voor. Bedrijven als Coca-Cola, Microsoft en Toyota krijgen in ruil een goede naam en bereiken tegelijkertijd miljoenen followers. In Amerika is er geen wet die dit verbiedt. Er moet enkel de letters ‘ad’ (advertissement) of ‘spon’ (sponsored message) bijgezet worden om het vertrouwen van de fans niet te ondermijnen.


Ook erg in trek bij het bedrijf Ad.ly: tv-sterren. Lauren Conrad, Kim en zus Khloe Kardashian voeren de top drie aan van best betaalde ’tweeters’. Deed dit bij jullie ook absoluut geen belletje rinkelen? Dat komt wellicht omdat de jonge deernes te zien zijn in reality-programma’s op MTV in de Verenigde Staten. Samen zijn de drie dames goed voor zo’n 11 miljoen followers.



Astrid Snoeys

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content