Bands vinden weg naar Instagram

Instagram is al langer een hype. Ook meer en meer bands vinden hun weg naar de iPhone foto-applicatie. Een blik op vijf early adapters die er gretig gebruik van maken.

Wie in het bezit is van een iPhone, actief is op Facebook of regelmatig een tweet de wereld instuurt kent de foto-applicatie wel. Of het nu gaat om de eerste koffie van de dag, de vertragingen bij het openbaar vervoer of een fraaie zonsondergang. Overal en op elk moment nemen mensen foto’s met hun smartphone en plaatsen die via Instagram op sociaalnetwerksite’s.

Muziekgroepen beginnen deze handige app nu ook te gebruiken om niet achterop te hinken. Ze houden fans op de hoogte door tourfoto’s te uploaden of gebruiken het voor het maken van hun nieuwe videoclip.

The Vaccines – Wetsuit

Het drietal van de Britse indie rock groep The Vaccines riepen hun fans op om mee te werken aan de nieuwe clip. Fans konden hun Instagram-foto’s insturen met de hashtag #vaccinesvideo. De band gebruikte de foto’s voor de aanmaak van de videoclip.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

A Place to Bury Strangers – So Far AwayDe nieuwe clip van de noiserock groep uit New York bestaat uit foto’s die via de applicatie Hipstamatic gemaakt werden. De clip lijkt nu op een soort van geanimeerd flipboekje.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

MobyMoby gebruikte Instagram om zijn laatste album Destroyed te promoten. De New Yorker vroeg de Instagramgebruikers om op een bepaald tijdstip een foto te nemen van hun stad. Elke foto verscheen op Moby’s website.

Deftones De mannen van Deftones proberen de interactie met hun fans te vergroten door een soort van wedstrijd op Instagram te houden. Fans moesten een foto nemen van elke tourstop. De deelnemers konden een gesigneerde gitaar winnen en kregen een speciale vermelding op Twitter of Facebook.

The National Met bijna 70 000 volgers op Instagram is The National ook aardig op weg om een van de koplopers te worden. De band deelt regelmatig foto’s van hun shows of komische tourfoto’s. (LK)


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content