Als Aphex Twin de zwarte magiër is die breed grijnzend vanaf een ijzeren troon de popmuziek corrumpeert, dan is Yves Tumor de hofnar die in spandex met salto's en pirouettes d...

Als Aphex Twin de zwarte magiër is die breed grijnzend vanaf een ijzeren troon de popmuziek corrumpeert, dan is Yves Tumor de hofnar die in spandex met salto's en pirouettes de jonkvrouwen en schildknapen verleidt in de darkroom. Net zoals Richard D. James verstaat Tumor - zijn echte naam blijft een goed bewaard geheim - de kunst om experiment te verzoenen met geijkte songstructuren. Noise die gepaard gaat met breekbare r&b, chaos die openbloeit in jazzy intermezzo's, op disco schimmelende strijkers of abstracte beats die ontpoppen uit gefluisterde, confronterende teksten over identiteit en maatschappij: de genderfluïde producer uit Tennessee brouwt er op zijn eerste album voor Warp een uiterst intrigerend maar vooral spannend en licht desoriënterend luisterspel van. Eentje voor de durvers.