Nadat hij zijn grote liefde heeft verloren, voert Sam een bizar idee uit om zijn rouwperiode door te komen: hij verhuist voor twee maanden naar New York en probeert in die tijd met niemand te praten. De enige toegelaten communi...

Nadat hij zijn grote liefde heeft verloren, voert Sam een bizar idee uit om zijn rouwperiode door te komen: hij verhuist voor twee maanden naar New York en probeert in die tijd met niemand te praten. De enige toegelaten communicatie is een ochtendlijke chatsessie met de vriend met wie hij een weekblad runt. De vreemde weddenschap moet uiteindelijk voor dat blad een reportage opleveren over hoe je alleen kunt zijn in de grootstad. Wanneer Sam zijn foto's laat afdrukken, blijkt dat er op zijn zwart-witte prints een meisje in kleur door het beeld loopt. Ondertussen bouwt hij ook een ongewone relatie op met het schilderij van Jeanne d'Arc van Bastien-Lepage in het Metropolitan Museum. Weten hoe de wereld klinkt heeft geen gebrek aan verrassende ideeën, maar deze grafisch doordeweekse hipsterblik op New York - met Beats-koptelefoon en Starbucksbeker op de cover - kan niet overtuigen. Daarvoor worden te veel onwaarschijnlijke gebeurtenissen te snel afgehaspeld. De tekst loopt ook af en toe stroef, wat emotionele diepgang in de weg staat.