(XBOX)

(PS2, XBOX)

(PS2, Xbox, PC)

(PC)

(PS2)

1 Halo 2

Haalt Halo 2 de magische kaap van tien miljoen verkochte stuks? Het is geen verre droom, het is een realistisch streefdoel. Zelden lagen de verwachtingen voor een game zo hoog als voor deze Xbox-kampioen, zelden lost een aartsmoeilijke sequel haar verwachtingen in zoals deze supershooter doet. Moet ook wel, gezien de geschatte investering van 60 miljoen euro voor de productie en promotie van de game. Ninja Gaiden en Killzone doen prachtige dingen met minder geld, maar moeten zich neerleggen bij de heerschappij van de Microsoft-topper. (B.V.)

2 Burnout 3: Takedown

Verantwoord onverantwoord rijden: in het echte leven de kortste weg naar een levenslang rijverbod, in Burnout 3: Takedown garant voor eeuwige roem. Je wordt beloond voor een perfect aangesneden bocht, maar je puntenaantal tikt pas echt aan als je je tegenstanders van de weg duwt. Krijg je de indruk dat stuurvaardigheid van ondergeschikt belang is? Goed mis! Doordat de races op stratenparcours plaatsvinden, te midden van het dagelijkse verkeer, moet je even sterk zijn als Michael Schumacher. (B.V.)

3 Second Sight

Nu Metal Gear Solid en Syphon Filter het laten afweten, is er een plaatsje vrij aan de top van het action/adventure-genre. Second Sight vertoont sterke gelijkenissen met The Bourne Identity/Supremacy, met John Vattic als Matt Damon. Beide antihelden met geheugenverlies gaan op zoek naar hun identiteit, beiden krijgen hardnekkig gespuis achter zich aan, beiden ontdekken uitzonderlijke krachten bij zichzelf. En: beiden zitten in een knap verhaal. Een evidentie in een Hollywoodklepper, een bonus in een game. (B.V.)

4 Rome: Total War

Rome: Total War toont wat George W. Bush zou omschrijven als ‘barbaarse daden’, al hangt succes evengoed af van tactisch inzicht. Je beschikt over kanonnenvlees, maar ook over diplomaten en adviseurs die de Carthagers, Grieken en Galliërs proberen te verslaan zonder bloedvergieten. Beide tactieken zijn nodig om Europa te veroveren. Ten aanval! (B.V.)

5 Final Fantasy X-2

Melancholie, liefde, troost, verlies: het zijn begrippen die je niet met games associeert. Final Fantasy is dan ook geen game als een ander. Ontwikkelaar Square heeft in zijn eentje het genre van de role playing-game gecreëerd en bezet tegelijk een apart plekje in dat genre. X-2 is de eerste échte sequel in de reeks, voortbouwend op een vorig verhaal. Vertrouwde klasse. (B.V.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content