De Amerikaanse fotografe Suzanne Heintz had er in 2000 schoon genoeg van dat van vrouwen nog altijd verwacht werd dat ze een gezin stichtten. Om mensen aan te zetten tot reflectie over dat verstik...

De Amerikaanse fotografe Suzanne Heintz had er in 2000 schoon genoeg van dat van vrouwen nog altijd verwacht werd dat ze een gezin stichtten. Om mensen aan te zetten tot reflectie over dat verstikkende verwachtingspatroon begon ze kleurrijke, übercheesy foto's van zichzelf en haar 'perfecte gezin' te verspreiden. Wie de kleurrijke beelden van naderbij bekeek, zag al snel dat haar echtgenoot Chauncey en dochter Mary Margaret eigenlijk etalagepoppen waren. Heintz ging viraal met de kiekjes van haar nepgezin en wekte er zowel bewondering als ergernis mee op. Regisseur Karen Whitehead nestelde zich in het zog van Heintz en legde haar vast op de vele romantische locaties die ze in haar fotoreportages als decor gebruikte. Een boeiend portret van een vrouw die zich, lang voordat vrouwen naar buiten kwamen in pussyhats, losrukte uit het korset van het patriarchaat, en tegelijk een aanklacht tegen het valse Instagramgeluk dat we tentoonspreiden.