Terwijl Sunnyside Drive zich naar de top van een heuvel in Californië kronkelt, daalt Frederik Carbon met zijn documentaire Sunnyside af in het leven van zijn eigenzinnige bewoners: de 84-jarige archi...

Terwijl Sunnyside Drive zich naar de top van een heuvel in Californië kronkelt, daalt Frederik Carbon met zijn documentaire Sunnyside af in het leven van zijn eigenzinnige bewoners: de 84-jarige architect Daniel Liebermann die er in zijn onvoltooide kunstwerk woont en zijn oudere buur Henry Jacobs, een kranige geluidskunstenaar. Omdat een rechtlijnig verhaal deze outsiders/artiesten oneer zou aandoen, gooit Carbon het in zijn debuut over een andere boeg. Zijn sfeervolle collage van archiefbeelden, geluidsfragmenten en interviews vervloeit dankzij de overpeinzende fotografie tot een intiem portret dat al uitzoomend toekijkt hoe de levenskracht uit de oude knarren wegsijpelt. 'Ik ben bang voor de leegte', zegt Danny vanaf zijn bed, de enige plek in zijn mislukte bouwproject waar hij nog voor de rommel en koude kan schuilen. Dat Carbons ode aan het tweetal barstensvol leven zit, zou Danny deugd hebben gedaan.