Laten we niet boos zijn om wat Sons of Philadelphia niet heeft: de visuele grandeur en de meedogenloosheid van de maffiadrama's van Martin Scorsese, Francis Ford Coppola of James Gray. Jérémie Guez, een Franse misdaadschrijver ...

Laten we niet boos zijn om wat Sons of Philadelphia niet heeft: de visuele grandeur en de meedogenloosheid van de maffiadrama's van Martin Scorsese, Francis Ford Coppola of James Gray. Jérémie Guez, een Franse misdaadschrijver en scenarist met een grote daadkracht, speelt twee, drie divisies lager met zijn in de VS gedraaide adaptatie van een misdaadroman van Pete Dexter. Zijn solide, fatalistische film getuigt wel van liefde voor het genre. In een troosteloos Philadelphia moeten twee neven uit een Ierse clan de criminele familiebusiness beschermen tegen de oprukkende maffia. De zwijgzame Peter vindt het drieste geweld van Michael dom en levensgevaarlijk, maar ze hangen aan elkaar vast. Bloedbanden zijn heilig. Het verhaal verrast nergens, maar de terneerdrukkende vibe bedwelmt. Joel Kinnaman (RoboCop, Suicide Squad) overacteert als de opvliegende neef, Matthias Schoenaerts imponeert als de boksende melancholicus die de hoop op verlossing is verloren en zich lijkt neer te leggen bij de onafwendbaarheid van het noodlot.