Debuterend regisseur-scenarist Fernanda Valadez troont u mee naar de hel van Noord-Mexico, naar de grens met de Verenigde Staten om precies te zijn. Haar camera zit dicht op de huid van Magdalena (Mercedes Hernández), die al maanden niets van haar tienerzoon Je...

Debuterend regisseur-scenarist Fernanda Valadez troont u mee naar de hel van Noord-Mexico, naar de grens met de Verenigde Staten om precies te zijn. Haar camera zit dicht op de huid van Magdalena (Mercedes Hernández), die al maanden niets van haar tienerzoon Jesús heeft vernomen, nadat die met een vriend de grens overstak op zoek naar werk in de VS. De onverschillige autoriteiten verklaren hem dood, maar Magdalena aast op zekerheid, temeer omdat ze haar verloren zoon niet kan identificeren tussen de lijkzakken van talloze vluchtelingen. Tijdens haar speurtocht langs landschappen die stijf staan van de angst, de achterdocht en het bendegeweld, botst ze op een jongeman genaamd Miguel (David Illescas), die recent uit de VS werd gedeporteerd en in wie Magdalena onverwacht een zielsverwant meent te hebben getroffen. De gitzwarte werkelijkheid wordt met een ingetogen, poëtisch naturalisme op pellicule geborsteld en in de ietwat sputterende tweede helft zelfs met een scheut surrealisme aangelengd. Een benauwend, hartverscheurend en aangrijpend visitekaartje, waarmee Valadez prompt naast Carlos Reygadas en Amat Escalante plaatsneemt als een zelfverzekerde, urgente vrouwenstem binnen de Mexicaanse arthousecinema.