In 2016 cureerde toetsentovenaar Nils Frahm een festival in Londen waarvoor componist Kieran Brunt, voormalige pupil van minimal-grootmeester Terry Riley, een twaalfkoppig ...

In 2016 cureerde toetsentovenaar Nils Frahm een festival in Londen waarvoor componist Kieran Brunt, voormalige pupil van minimal-grootmeester Terry Riley, een twaalfkoppig koor in het leven riep. Shards ('scherven') is daarvan het voortvloeisel, en na een passage op Frahms recentste album All Melody (2018, luister naar A Place en Human Range) dook Brunt met zijn schare vrouwen- en mannenstemmen onder in een Italiaanse wijnkelder om er Find Sound te bottelen. Een weelde aan timbres, vervlochten tot harmonieën als wiegende zeeën, drijvend op percussie (analoog en digitaal) en meanderende synths. Te situeren stroomafwaarts in het zog van Brian Wilson en zijn meerstemmige melancholie van weleer, zoals in Summer Sickness en Thoughts, maar ook van de koorcomposities van Henryk Górecki.