Na het zien van deze film associeer je Jean Seberg nooit meer uitsluitend met de frisse krantenverkoopster die met Jean-Paul Belmondo flirt in Jean-Luc Godards nouvelle-vagueklassieker À bout de souffle. In 1968 liet de actrice haar schrijvende echtgeno...

Na het zien van deze film associeer je Jean Seberg nooit meer uitsluitend met de frisse krantenverkoopster die met Jean-Paul Belmondo flirt in Jean-Luc Godards nouvelle-vagueklassieker À bout de souffle. In 1968 liet de actrice haar schrijvende echtgenoot en jonge zoon in Parijs achter om opnieuw wat meer in Amerikaanse films te kunnen spelen. De FBI kreeg lucht van haar actieve steun aan verschillende burgerrechtenbewegingen zoals de Black Panthers of de National Association for the Advancement of Colored People en presteerde het om haar carrière en haar privéleven te saboteren door illegaal afgeluisterde informatie over haar liefdesleven te lekken. Het antwoord op de vraag hoe je dit sterke verhaal omzet in straffe cinema heeft regisseur Benedict Andrews helaas niet gevonden: het schokkende gedrag van de FBI noch de tragische ondergang van de vroeggestorven Seberg komt uit de verf. Dat je deze leerrijke rit toch makkelijk uitzit, is voor de zoveelste keer te danken aan de klasse van Kristen Stewart, die uiteraard past voor een ordinaire imitatie. Na de tegenvallers Charlie's Angels, Underwater en nu ook Seberg is de kersverse dertiger wel toe aan een opkikker.