Tachtig jaar na Alfred Hitchcock waagt ook Ben Wheatley ( Kill List, High-Rise) zich aan een adaptatie van Daphne du Mauriers moordmysterie Rebecca, maar dan in glanzende kleuren, met minder melod...

Tachtig jaar na Alfred Hitchcock waagt ook Ben Wheatley ( Kill List, High-Rise) zich aan een adaptatie van Daphne du Mauriers moordmysterie Rebecca, maar dan in glanzende kleuren, met minder melodrama en meer humor en romantiek. De pitch blijft dezelfde: de steenrijke weduwnaar Maxim de Winter (Armie Hammer) trouwt met een jonge gezelschapsdame (Lily James), maar eens het koppel is aangekomen in het landhuis Manderley blijkt de geest van Maxims dode echtgenote Rebecca er nog steeds rond te spoken. Hoewel dit géén remake is, zet ook Wheatley in op psychoseksuele frustraties, verwrongen machtsrelaties en freudiaanse fantasmen, maar ondanks het zwierige tempo, de ingenieuze intriges en de weelderige decors wordt het nooit zo sinister en benauwend als in Hitch' superieure gothic thriller. Een deugdelijke, onderhoudende brok suspense van een goede regisseur, maar geen geniale.