De schildpaddensoep in Babette's Feast, de omelet op het einde van Big Night, de zoektocht naar de perfecte noedel in Tampopo: film en gastronomie kunnen samengaan als zeetong en roomboter. Ook Eric Khoo, een bekwa...

De schildpaddensoep in Babette's Feast, de omelet op het einde van Big Night, de zoektocht naar de perfecte noedel in Tampopo: film en gastronomie kunnen samengaan als zeetong en roomboter. Ook Eric Khoo, een bekwame regisseur uit Singapore die al jaren meedraait in het festivalcircuit, brengt het bereiden en verorberen van gerechten zo in beeld dat de kwijl je uit de mond loopt. Foodies zullen niet weten waar eerst gekeken. Het gastronomische geweld is niet gratuit. Khoo verwerkt het vakkundig in een verantwoord maar helaas ook ietwat artificieel en braaf verhaal over een Japanse ramenchef die na de dood van zijn vader naar het Singapore van zijn vroeg gestorven moeder reist. Hij botst er op een foodblogster die hem inwijdt in de lokale culinaire geheimen én op een familievete met wortels in de Japanse bezetting. Zou wat fusion cooking voor toenadering kunnen zorgen? Dat u het antwoord op die vraag nu al kunt raden, is het pijnpunt van deze zachte, zoete, te voorzichtig gekruide eetfilm.