Een boeiende genremix met de nadruk op striemende noise. Een hyperkinetische zanger met streken. Songs die stuk voor stuk een voornaam als titel hadden (zelfs Florent en Nico werden niet geweerd). Shock-and-awe en absurdisme vana...

Een boeiende genremix met de nadruk op striemende noise. Een hyperkinetische zanger met streken. Songs die stuk voor stuk een voornaam als titel hadden (zelfs Florent en Nico werden niet geweerd). Shock-and-awe en absurdisme vanaf het podium. Een kleine tien jaar lang heette het Gentse kwartet Raketkanon een buitenbeentje en een van de beste liveacts in de vaderlandse rockscene te zijn. Tot eind februari dit jaar aan al die zotheid een einde kwam: hun derde plaat Rktkn #3 bleek meteen hun laatste, en afgaande op deze behind-the-scenesdocu die Maximiliaan Dierickx tijdens de opnames van het album schoot, hoeft dat niet te verbazen. De kroniek van een aangekondigde split, zo zou je Raketkanon - I Live in a Society nog het best kunnen omschrijven. Met veel kunde legt Dierickx vast hoe het viertal ten onder gaat aan gevit, gemekker en een gebrek aan saamhorigheid - met heisa over een clicktrack als rode draad. Niet zo gênant en hilarisch als Some Kind of Monster, de onthullende docu over megagroep Metallica, in 2019 wel goed voor de prijs van beste Vlaamse docu op het Internationaal Kortfilmfestival Leuven.