De gamesector is groter dan de filmindustrie. Dat besef sijpelt maar traag binnen bij de bonzen uit de film- en televisiewereld, waarschijnlijk omdat gamers nooit echt een fotogeniek o...

De gamesector is groter dan de filmindustrie. Dat besef sijpelt maar traag binnen bij de bonzen uit de film- en televisiewereld, waarschijnlijk omdat gamers nooit echt een fotogeniek of dynamisch imago hadden. Dat beeld werd vorig jaar bijgesteld in Mythic Quest, een kantoorkomedie waarin de makers van It's Always Sunny in Philadelphia binnenkijken bij een populaire spelontwikkelaar. Dat het er in zo'n vitamine D-arme omgeving niet altijd even mooi aan toe gaat, wordt snel duidelijk wanneer Ian Grimm, het creatieve genie dat zich graag aan George Lucas en Steven Spielberg spiegelt, zich met zijn bonte bende developers en schrijvers aan een uitbreiding van zijn online-fantasyavontuur Mythic Quest waagt . Ook in seizoen twee werkt de onuitstaanbare visionair aan een update van zijn geesteskind, maar de door kantoorperikelen geplaagde making-of blijkt leuker dan de magische game zelf.