Lukt het Muse - deels scifirockband, deels technologiebeurs - om met zijn achtste plaat zijn stadionstatus te bevestigen? Tuurlijk. Dit keer heeft Matt Bellamy een concept...

Lukt het Muse - deels scifirockband, deels technologiebeurs - om met zijn achtste plaat zijn stadionstatus te bevestigen? Tuurlijk. Dit keer heeft Matt Bellamy een conceptje onttrokken aan virtual reality, dat hij samen met de heren Wolstenholme en Howard in een retrofuturistisch synthspektakel voor eightiesadepten heeft ingekapseld. Daarin herkent men inderdaad enkele keren de geest, zo niet de hand van producer Timbaland. Taylor Swift-medewerker Shellback engageren voor het gladde Get Up and Fight was een minder lumineus idee, en het zou te ver gaan om flipperkast- en lunaparksoundbites zoals Propaganda of Break It to Me songs te noemen. Anderzijds: zonder dat hoge huh?-gehalte zou Muse zichzelf niet zijn. Gelukkig heeft de rest van de gebruikelijke overdaad beduidend meer amusementswaarde.