'L'enfer, c'est les autres', beweerde Sartre, en dat is ook hoe de negentienjarige Ayse haar nieuwe omgeving ervaart in dit debuut van de Koerdisch-Oostenrijkse regi...

'L'enfer, c'est les autres', beweerde Sartre, en dat is ook hoe de negentienjarige Ayse haar nieuwe omgeving ervaart in dit debuut van de Koerdisch-Oostenrijkse regisseur Umut Dag. Ayse is pas vanuit een Turks plattelandsdorp overgebracht naar een overbevolkt appartement in Wenen na een nephuwelijk met de zoon van Fatma. Die is ernstig ziek en wil de zorgen voor haar gezin aan een jonge surrogaatmoeder overdragen. Dag, een student van Michael Haneke, wil niet zozeer het moeilijke integratieproces van de immigrant of de positie van de vrouw binnen de Turkse gemeenschap aanklagen. Waar het hem in dit benauwende drama om gaat, is het generatieconflict, de botsing tussen waarden uit twee werelden en de angst om in een keurslijf te worden geduwd omdat je meer moet zijn dan je werkelijk bent.