Halloween vieren vanuit uw kot? Dat kan dankzij de Limburgse band Ernst. Deze week brengt die Er wordt verteld uit, een ep gevuld met muzikale griezelverhalen.
Vorige week presenteerde Viggo Mortensen zijn regiedebuut Falling in hoogsteigen persoon op Film Fest Gent. Deze week lucht hij in uw favoriete blad zijn hart over botsende wereldbeelden, Spike Lee en zijn president. 'Ik heb mijn plicht gedaan en mijn stem uitgebracht per post, zelfs al vindt Trump dat niet leuk.'
Elton John, Robert Smith, Beck, Slowthai... Gorillaz breidt zijn toch al niet onaanzienlijke vriendenkring nog eens danig uit op het nieuwe album Strange Timez, dat meteen ook de twintigste verjaardag van de groep markeert. Niet dat dat veel losmaakt bij muzikaal brein Damon Albarn. 'Behalve dan de trieste gedachte dat ik twintig jaar ouder ben.'
Vanaf volgende week is Oscar-winnares Susan Sarandon als terminale patiënt te zien in Blackbird. Dat is bepaald niet de enige sick flick die de laatste tijd op kleine en grote schermen te zien was. Waar komt die epidemie vandaan?
Telenet sloot eerder dit jaar een deal met Blackpills, het productiehuis dat short-formfictie maakt in de hoop millennials televisie te laten kijken. Vijf vragen voor u beantwoord.
Ooit werd ze bijna doodgebliksemd op het podium. Nu heeft ze een plaat in quarantaine gemaakt. Helemaal alleen, als statement. Om te tonen dat een vrouw echt wel weet hoe een effectpedaal werkt. Tot u zingt Lera Lynn.
Hun bekendste wapenfeit is nog steeds Speakerboxxx/The Love Below (2003). Maar drie jaar eerder zaaide Outkast niet alleen de kiemen voor die klassieker, met het eigenzinnige album Stankonia ontketenden Big Boi en Andre 3000 een revolutie in de hiphop die zich tot op vandaag laat gevoelen.
Oplichters worden opgelicht: altijd een strak uitgangspunt voor een thriller, maar Lawrence Osborne heeft te veel oog voor het decor en vergeet de essentie, namelijk spanning.
Na een kwarteeuw in het vak keert Louis Theroux terug naar de personages uit zijn meest memorabele reportages. Dat is het slimme, zij het duidelijk van Martin Heylen gepikte idee achter Life on the Edge.
Regisseuse Katell Quillévéré ( Un poison violent en Suzanne) volgt in Réparer les vivants de reis van een donorhart naar het lichaam van een almaar zwakker wordende hartpatiënt. Dat levert geen ziekenhuissoap op, maar wel een mooi, metafysisch melodrama.
Omdat alles beter is dan schreeuwen naar je televisiescherm, besloot de Brit Roger Law de satirische poppenshow 'Spitting Image' die hij mee creëerde uit brugpensioen te halen.