Toen drumbeest Makaya McCraven ons deze zomer op Gent Jazz een stoomcursus fusion en jazzrock in de maag splitste, stond aan zijn rechterhand de tussen staande en elekt...

Toen drumbeest Makaya McCraven ons deze zomer op Gent Jazz een stoomcursus fusion en jazzrock in de maag splitste, stond aan zijn rechterhand de tussen staande en elektrische bas schipperende Junius Paul. Diens solodebuut is een deels live ingeblikte dubbelaar met zeventien tracks waarop het deeltijdse lid van Art Ensemble of Chicago avant-garde rijmt met hiphopinvloeden (tijdens Baker's Dozen hoort u in de verte Dr. Dre rinkelen), en met virtuoos fingerspitzengefühl de veters van freejazz en de in zijn thuisstad verankerde impro- en postrockscene aan elkaar knoopt. Meester McCraven mept een eindje mee en zat ook in de producersstoel voor deze flinke brok waar drie jaar kneden en schaven aan voorafging. Neem er gerust een stoel bij, lang blijft u daar toch niet in plakken.