' It can't be love unless it hurts', hoorden we onlangs ergens, mogelijk omdat we vatbaar zijn voor doordenkers. Tobben zit ook de Texaanse Jess Williamson in de botten. Dat ze...

' It can't be love unless it hurts', hoorden we onlangs ergens, mogelijk omdat we vatbaar zijn voor doordenkers. Tobben zit ook de Texaanse Jess Williamson in de botten. Dat ze in een wolk van hartstocht is verhuisd van Texas naar LA, samen met nieuw lief Shane Renfro (tevens muzikant en coproducer met dienst), mag het hele westen geweten hebben. ' Now I know what sex is there for', zucht ze in de afsluitende ballade Love on the Piano, die ze uit de klauwen van de meligheid redt door die in een donker hoekje te verkondigen. Liefde is mooi, maar de fragiliteit ervan ontgaat Williamson evenmin. Al erkent ze ook dat dromen najagen tot het opperste geluk kan leiden. Bewijzen heten I See the White, Awakening Baby en White Bird, parmantige prachtsongs in de stijl van Angel Olsen.