102.000 dollar. Zo weinig telde fotograaf en kunstenaar Jay Maisel in 1966 neer voor een voormalig bankgebouw van 3300 vierkante meter in de verpauperde New Yorkse buurt The Bowery. Vijfenvijftig ja...

102.000 dollar. Zo weinig telde fotograaf en kunstenaar Jay Maisel in 1966 neer voor een voormalig bankgebouw van 3300 vierkante meter in de verpauperde New Yorkse buurt The Bowery. Vijfenvijftig jaar later verkoopt de intussen negentigjarige Maisel zijn huis met 72 kamers voor de hallucinante som van 55 miljoen dollar. Maisel, wiens foto's talrijke magazinecovers maar ook de hoes van Miles Davis' iconische album Kind of Blue sieren, kon de ruimte wel gebruiken. Hij blijkt immers ook een obsessieve verzamelaar van gewone en ongewone objecten waaruit hij inspiratie put. Zo is de kelder van zijn woning volgestouwd met foto's en heeft hij een kamer waarin hij enkel maar tafelpoten heeft ondergebracht. Fotograaf/filmmaker Stephen Wilkes, een leerling van Maisel, volgde de eigenzinnige artiest terwijl die aan het verhuizen was. Dat resulteert in een mooie en vaak grappige documentaire, waarin Maisel zijn bijzondere visie op leven en kunst mag uiteenzetten.