Een 'members only'-hotel waar enkel topcriminelen kunnen inchecken? Het klinkt alsof scenarist-regisseur Drew Pearce met zijn langspeeldebuut een doorslagje van de Keanu Reeves-thriller John Wick heef...

Een 'members only'-hotel waar enkel topcriminelen kunnen inchecken? Het klinkt alsof scenarist-regisseur Drew Pearce met zijn langspeeldebuut een doorslagje van de Keanu Reeves-thriller John Wick heeft willen maken, waarin een soortgelijk gebouw opduikt. Door van het hotel ook een clandestien ziekenhuis te maken dat in het midden van een toekomstig, door rellen en hoge waterprijzen geteisterd L.A. staat, geeft Pearce er wel zijn eigen dystopische draai aan. Want wanneer de zuipende hoofdverpleegster (Jodie Foster) een maffiabaas over de vloer krijgt, neemt de spanning bij haar andere criminele patiënten zienderogen toe. Hoewel deze eenvoudige premisse Pearce de kans geeft om een keiharde actiefilm te maken die je alle hoeken en verborgen kamers van het hotel laat zien, blijft hij te veel op de platgetreden paden. Daar kan zelfs de sfeervolle, vaak bloedrode fotografie van Chung-hoon Chung weinig aan veranderen.