De ex van Paul McCartney wil dat we allemaal rattenmelk beginnen te drinken! Of toch zoiets.Als de Britse roddelpers het op jou gemunt heeft, dan kun je maar beter razendsnel een olifantenhuid ontwikkelen. Daar kan Heather Mills alvast van meespreken. De ex van Paul McCartney maakte de fout om ten tijde van de scheiding zich in enkele interviews onvriendelijk uit te laten over de ex-Beatle - in Groot-Brittannië een icoon dat even heilig is als wijlen prinses Diana - en dat heeft...

De ex van Paul McCartney wil dat we allemaal rattenmelk beginnen te drinken! Of toch zoiets.Als de Britse roddelpers het op jou gemunt heeft, dan kun je maar beter razendsnel een olifantenhuid ontwikkelen. Daar kan Heather Mills alvast van meespreken. De ex van Paul McCartney maakte de fout om ten tijde van de scheiding zich in enkele interviews onvriendelijk uit te laten over de ex-Beatle - in Groot-Brittannië een icoon dat even heilig is als wijlen prinses Diana - en dat heeft ze geweten. Eerst gingen de tabloids driftig spitten in het verleden van Mills, en toen ze daarbij onder meer achterhaalden dat het voormalige fotomodel ooit naakt had geposeerd voor een voorlichtingsboek, werd ze al vlug omgedoopt tot een 'pornoster'. Daarna begonnen de journalisten met meer dan gewone aandacht de dagelijkse bezigheden te volgen van 'Mucca' - de bijnaam van Mills in de Britse roddelpers, een woordspeling op McCartneys bijnaam Macca en 'muck', het Engelse woord voor 'rotzooi' - op zoek naar aanwijzingen dat ze geestesziek is. Waardoor Mills af en toe de remmen verliest en uitvliegt tegen de paparazzi, en de kranten kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De meest recente clash draaide rond, u gelooft het of niet, rattenmelk. Mills is sinds vorige week in Groot-Brittannië het gezicht van Viva!, een vereniging van vegetariërs. Die heeft de nieuwe HOT!-campagne gelanceerd, waarin erop gewezen wordt dat de consumptie van vlees en zuivel sterk bijdraagt tot de opwarming van de aarde. Omdat het natuurlijk heel wat energie zou besparen indien we de gewassen die als veevoeder worden gebruikt zélf zouden opeten. Mills was aanwezig bij de lancering en gaf uitleg over de filosofie achter de campagne. Daarbij vertelde ze onder meer dat het drinken van koemelk voor mensen onnatuurlijk is, 'dat je dan even goed rattenmelk kunt drinken'. Enkele aanwezige journalisten roken meteen hun kans en schreven een verhaaltje over hoe Mills het Britse publiek de raad gaf om voortaan rattenmelk te kopen als ze de aarde willen redden. The Sun voerde zelfs een 'melkexpert' op die kwam verklaren hoe absurd Mills' voorstel wel was (hoewel diens belangrijkste bezwaar tegen rattenmelk vreemd genoeg van praktische aard was: dat die knaagdieren namelijk moeilijk te melken zijn). Al vlug ging het bericht het hele internet rond, waarmee de tabloids dus opnieuw geslaagd waren in hun missie: Mills afschilderen als een zottin.