Een film die de Vlaamse bioscopen niet haalde is zowaar de Belgische inzending voor de Oscars. Om de clichés rond sekswerkers te doorbreken, bracht scenariste en coregisseur Anne Paulicevich maanden in een bo...

Een film die de Vlaamse bioscopen niet haalde is zowaar de Belgische inzending voor de Oscars. Om de clichés rond sekswerkers te doorbreken, bracht scenariste en coregisseur Anne Paulicevich maanden in een bordeel door. Ze presenteert hen niet als lustobjecten of slachtoffers, maar als vrouwen met een dubbelleven die solidair zijn en elk op hun manier proberen om het dagelijks leven niet te laten wegglijden in zwaardere ellende. De drie niet onbeslagen Franse actrices zijn best geloofwaardig als sekswerkers die elke dag de grens oversteken om in een Belgisch bordeel hun brood te verdienen. De blik achter de coulissen levert enkele mooie momenten op, maar de plotlijn rond een lijk is artificieel, net als het ongelukkige idee om vanuit drie perspectieven te vertellen en telkens terug te keren in de tijd. Maakt weinig kans op een Oscarnominatie.