De waarheid verkeert in een crisis en alternative facts floreren. Zelfs het gerechtelijke systeem heeft het moeilijk in deze post-truth-tijden. Bij elke aflevering van truecrimeseries als Making a Murderer, The Confession Tapes en The Innocent Man wordt immers steeds duidelijker dat zelfs voor Vrouwe Justitia feit en fictie rekbare begrippen zijn. Gelukkig zijn er waarheidsstrijders als Jane Fischer-Byrialsen, de Deense advocate die jacht maakt op Amerikaanse politieagenten die verdachten liever tot valse bekentenissen dwingen dan de ware toedracht achterhalen. In dit revelerende portret herbekijkt ze daarom de zaak van vier cliënten - Korey Wise, Malthe Thomsen, Lorenzo Montoya en Renay Lynch - die elk een moord bekenden die ze niet hadden gepleegd. Samen met filmmaker Katrine Philp reconstrueert ze wat hen bezielde en onderzoekt ze hoe hun leven na hun valse bekentenis is uitgedraaid. Ondertussen slikken de echte schuldigen van deze drama's de waarheid weg met een scheut koffie en een donut.

Vrijdag 27/1, 21.50, Canvas